Czy nazwy domen mogą wpływać na SEO ?

Czy nazwy domen mogą wpływać na SEO ?

22 marca, 2021 Wyłączono przez Redaktor

Nazwy domen były kiedyś uważane za złoty bilet na pierwsze strony wyszukiwarek. Jednak po aktualizacji Google dotyczącej dokładnego dopasowania domeny wydaje się, że społeczność SEO ma podzielone zdanie na temat mocy nazw domen.

Jeśli zastanawiałeś się, jak zmaksymalizować ranking SEO i sprzedaż za pośrednictwem domeny internetowej, to dobrze trafiłeś. W tym artykule -autor Ali Raza rozważa kwestię, czy nazwy witryn odgrywają znaczącą rolę w SEO i sprzedaży, czy nie.

Sposoby wpływania na SEO za pomocą nazw domen

 

Istnieją dwa sposoby wpływania na ranking wyszukiwarek za pomocą nazw domen.

 

1. Domena markowa

 

Niektóre nazwy domen są oparte na markach, ponieważ ułatwia to klientom znalezienie adresu witryny. Oto niektóre okoliczności, w których możesz używać swojej marki jako nazwy domeny:

  • Masz ugruntowaną firmę z rozpoznawalną marką.
  • Zainwestowałeś już w marketing swojej marki.
  • Odznaczasz swoją firmę własnym nazwiskiem.
  • Masz wyjątkową markę.
  • Zamierzasz zbudować swoją markę za pośrednictwem strony internetowej.

Jeśli masz już nazwę firmy, możesz ją wybrać jako nazwę domeny. Zapewni to, że Twoja witryna będzie przyjazna dla SEO, ponieważ Twoi klienci będą używać Twojej marki do wyszukiwania Twoich produktów lub usług w Internecie. Nazwa domeny, na której widnieje marka, nie wymaga umieszczania w niej dodatkowego słowa kluczowego.

 

2. Domena ze słów kluczowych

 

Możesz także wybrać nazwę witryny z odpowiednimi słowami kluczowymi. Na przykład, jeśli jesteś fotografem ślubnym i chcesz mieć witrynę internetową, możesz uzyskać nazwę domeny, taką jak warszawafotografslubny.pl

Według badań przeprowadzonych przez kilku ekspertów SEO, nazwy domen zawierające słowa kluczowe są o 11% wyższe niż nazwy witryn markowych. Zwykłe nazwy domen markowych wymagają około 40 000 linków zewnętrznych, aby dotrzeć do pierwszej strony wyników wyszukiwania ( SERP ) i 35 000 więcej, aby uzyskać pozycję # 1.

Potrzebują również prawie 69% wyższego autorytetu domeny oraz 22% autorytetu strony, aby pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Z drugiej strony domeny ze słowami kluczowymi mogłyby osiągnąć te same cele przy połowie wysiłku. Czynniki te ujawniły, że nazwy domen ze słowami kluczowymi mają wyższą pozycję w rankingu ze względu na lepsze dopasowanie do witryny i jej rozszerzeń.

Niektórzy eksperci SEO stwierdzili również, że Google nie przywiązuje już dużej wagi do domen ze słowami kluczowymi po tym, jak odkryto, że spamerzy nadużywali algorytmów rankingowych wyszukiwarek . Od czasu aktualizacji wielu uważa, że ​​słowa kluczowe w nazwach domen nie są tak skuteczne.

Jednak według ekspertów SEO słowa kluczowe w nazwach witryn mogą okazać się przydatne w rankingu wyszukiwarek, jeśli zostaną uzupełnione o wysokiej jakości treści. Jeśli chcesz użyć słów kluczowych w adresie swojej witryny, upewnij się, że nie używasz ich zbyt wiele.Wybór odpowiedniej nazwy domeny

Przeanalizujmy różne nazwy domen, które możesz wybrać, i ich wpływ na Twoje SEO i sprzedaż. Wyobraź sobie, że masz na imię John i masz restaurację. Chcesz założyć witrynę internetową i chcesz mieć idealną nazwę witryny, która pomoże Ci uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach i uzyskać większe przychody. Oto niektóre z nazw domen, które możesz wybrać, i ich wpływ na SEO.1. Domena markowa

Wyobraźmy sobie, że zdecydowałeś się nazwać swoją witrynę johns.com. Nazwa domeny nie mówi użytkownikowi nic o Twojej restauracji ani oferowanym przez Ciebie jedzeniu. W rzeczywistości johns.com może dotyczyć wszystkiego. Zaletą jest to, że otrzymujesz czystą kartę, aby ustalić swoją markę i stopniowo definiować nazwę domeny zarówno dla klientów, jak i dla wyszukiwarek.

Będziesz jednak musiał poświęcić na to dużo czasu i wysiłku. Może to spowodować odwrócenie uwagi od innych aspektów działalności. Będziesz także musiał pomyśleć o kreatywnych sposobach skojarzenia „Johna” z Twoją firmą, tak aby ludzie, gdy tylko zaczną mówić o Twojej marce, wyobrazili sobie Twoje jedzenie.

2. Domena oparta na lokalizacji

 

Jeśli Twoja restauracja znajduje się w Nowym Jorku, możesz wybrać newyorkjohns.com jako nazwę domeny swojej witryny. Taki adres internetowy może pomóc Ci dotrzeć do klientów w Nowym Jorku i zwiększyć sprzedaż. Nadal będziesz musiał opisać swoje menu i potrawy poprzez zawartość. Jednak może to być trudne, jeśli chcesz stworzyć sieć restauracji poza miastem lub stanem Nowy Jork.

 

3. Domena usługowa

 

Możesz użyć johnsrestaurant.com jako nazwy domeny dla swojej witryny. Pomoże Ci to powiedzieć rynkowi docelowemu, że witryna dotyczy restauracji, co może zachęcić ich do sprawdzenia oferowanych potraw i usług. Jednak nie będziesz mógł używać nazwy domeny, jeśli zdecydujesz się zdywersyfikować swój biznes i otworzyć kluby nocne pod tą samą marką.

Rozszerzenia domen zwykle nie wpływają na ranking SEO, chyba że jest to jedna z domen najwyższego poziomu w kraju. Nie miałoby więc większego znaczenia, czy używasz domeny .com, .biz, .net, .org, czy jakiegokolwiek innego. Firmy używają również nazw domen, takich jak .pizza, .place, .menu i kilka innych.

Google lubi to, co preferują użytkownicy, więc upewnij się, że myślisz z punktu widzenia klienta, gdy otrzymasz nazwę domeny . Należy pamiętać o kilku kwestiach, takich jak:

 

  • Nie może wyglądać jak witryna ze spamem i powinna zawierać odpowiednią treść.
  • Powinien być łatwo rozpoznawalny i zapadający w pamięć.
  • Nie powinno być trudne do odczytania.
  • Powinien brzmieć stosownie i autorytatywnie.
  • Powinien wzmocnić Twoją markę i pomóc klientom rozpoznać Twoją firmę.

 

Nazwa domeny może być istotnym czynnikiem odpowiedzialnym za wyższą pozycję witryny i generowanie większej sprzedaży. Należy jednak wziąć pod uwagę aspekty, które omówiliśmy i mądrze wybrać nazwę domeny, aby uzyskać z niej maksymalne korzyści.

 

 

 

 

źródło: https://techengage.com/can-domain-names-impact-seo-and-sales/